Muzikos atlikimo raiškos suvokimas


Rytis Ambrazevičius, Lina Navickaitė-Martinelli

Muzikos atlikimo raiškos suvokimas. Tarpkultūriniai aspektai ir lietuviškasis atvejis

Mokslo studija

Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2023

ISBN 978-609-8071-71-9

Mokslo studijoje nagrinėjami įvairūs muzikos atlikimo ir jo suvokimo aspektai: muzikos atlikimo emocijų, atliekamos muzikos sudėtingumo, atlikėjo gestualumo ir jo komunikacinio potencialo, garso kaip esminio atlikėjo raiškos elemento niuansai. Aptardami platų tiriamų reiškinių kontekstą ir įtraukdami į analizę tiek lietuviškuosius etninės muzikos atlikimo ir jo suvokimo atvejus, tiek ir vakarietiškojo akademinės muzikos kanono bei jo plėtinių populiariojoje kultūroje pavyzdžius, studijos autoriai įkontekstina juos daugiakultūrėje erdvėje ir taip padeda pildyti tarpkultūrinių muzikos atlikimo meno tyrimų spragą Lietuvoje.

Studiją sudaro šeši skyriai: „Atlikimo dėsniai“ (Rytis Ambrazevičius), „Muzikinės emocijos“ (R. Ambrazevičius), „Atlikėjo gestualumas garse ir komunikacijoje“ (Lina Navickaitė-Martinelli), „Klasikinis crossover: tarpkultūrinė atlikimo raiška ir poveikis publikai“ (L. Navickaitė-Martinelli), „Pianistas ir jo garsas: Jano Krzysztofo Brojos atvejis“ (L. Navickaitė-Martinelli) ir „Muzikinių emocijų atpažinimo eksperimentas“ (R. Ambrazevičius). Juose pasitelkiant skirtingas metodologines prieigas ir keletą tarpusavyje susijusių teminių perspektyvų aprėpiami įvairūs muzikos atlikimo išraiškos ir jos suvokimo aspektai.

Parengta ir išleista vykdant Lietuvos mokslo tarybos finansuotą mokslininkų grupių projektą „Muzikos atlikimo raiškos suvokimas. Tarpkultūriniai aspektai ir lietuviškasis atvejis“ (sutarties Nr. S-MIP-19-49).