Elzės Gudavičiūtės meno doktorantūros projekto gynimas
- 2017-05-24
- | Naujienos
2017 m. birželio 13–14 dienomis Lietuvos nacionaliniame dramos teatre ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bus ginamas aktorės Elzės Gudavičiūtės meno doktorantūros projektas „Režisieriaus Gintaro Varno aktorių ugdymo principai: studijų proceso tikslai ir rezultatai (2005–2009)“. Meno projekto kūrybinės dalies vadovas – prof. Jonas Vaitkus, tiriamosios dalies vadovė – prof. dr. Ramunė Marcinkevičiūtė. Su meno projekto tiriamąja dalimi ir jos santrauka galima susipažinti LMTA skaitykloje (Gedimino pr. 42).
Meno doktorantūros projekto kūrybinės dalies gynimas
2017 m. balandžio 12 d. 18 val.
JAUNIMO TEATRAS (Arklių g. 5, Vilnius)
Zuzanės vaidmuo Gintaro Varno režisuotame spektaklyje „Pabaigos ugnis“.
2017 m. birželio 13 d. 18.30 val.
LIETUVOS NACIONALINIS DRAMOS TEATRAS (Gedimino pr. 4, Vilnius)
Maros vaidmuo Jono Vaitkaus režisuotame spektaklyje „Apreiškimas Marijai“.
Meno doktorantūros projekto tiriamosios dalies gynimas
2017 m. birželio 14 d. 14 val.
JUOZO KAROSO SALĖ (Gedimino pr. 42, Vilnius)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO GYNIMO TARYBOS PIRMININKAS – prof. Vytautas Anužis (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, teatras ir kinas, vaidyba);
TARYBOS NARIAI: prof. Aidas Giniotis (LMTA, teatras ir kinas, teatro režisūra), prof. Mara Kimelė (Latvijos kultūros akademija, teatras ir kinas, teatro režisūra), prof. dr. Aušra Martišiūtė-Linartienė (LMTA, Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, humanitariniai mokslai, filologija), prof. dr. Rasa Vasinauskaitė (LMTA, Lietuvos kultūros tyrimų institutas, humanitariniai mokslai, menotyra, teatrologija);
RECENZENTĖS: doc. Nelė Savičenko-Klimienė (LMTA, teatras ir kinas, vaidyba), doc. dr. Ramunė Balevičiūtė-Liugienė (LMTA, humanitariniai mokslai, menotyra, teatrologija).
Anotacija
Tiriamajame darbe įvertinama režisieriaus-pedagogo Gintaro Varno darbo specifika lietuviškos aktorių ruošimo mokyklos ir profesionalios teatro scenos kontekste: įvardijami režisieriaus G. Varno aktorių ugdymo principai, analizuojami Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje studijų proceso metu (2005–2009) pedagogo iš(si)kelti mokymo tikslai ir nustatomi studentų pasiekti rezultatai. Įvardyta ugdymo metodika vertinama remiantis studijų metais kolektyvinės kūrybos principu sukurtais diplominiais spektakliais „Žvaigždžių kruša“ (2007) ir „Dekalogas“ (2008). Siekiant giliau atskleisti tolimesnius ugdymo metodikos rezultatus profesionalioje scenoje, įvertinamas vaidybos studijas baigusių devynių G. Varno studentų ir režisieriaus-pedagogo tolesnis kūrybinis bendradarbiavimas 2009–2016 m. sukurtuose spektakliuose bei šių G. Varno išugdytų aktorių pasiekimai ir meninė raiška kitų Lietuvos teatro ir kino režisierių darbuose. Darbo eigoje atvejo studijos metodiniai nurodymai naudojami kaip kompleksinio tyrimo dalis ir derinami su giluminio interviu, lyginamuoju istoriniu bei įvairių šaltinių lyginamosios analizės metodais.
G. Varno kūryba šiuolaikiniame Lietuvos teatro lauke – akivaizdi ir iki šiol tebesitęsianti valingų, aktyvių ir atsakingų teorinių bei praktinių teatro meno tyrimų eiga. Šio tiriamojo darbo naujumo aspektą teatro meno ir teatrologijos mokslo kontekste pagrindžia siekis pirmą kartą ištirti ir apibrėžti G. Varno vykdomo aktorių ugdymo specifiką, įvertinti pasiektus būsimų vaidybos meno specialistų akademinio išsilavinimo rezultatus. Darbe suformuluoti teiginiai gali būti pravartūs tolesniems tyrimams, kitų Lietuvos režisierių-pedagogų aktorių ugdymo metodikų analizėms. Kartu su šio darbo pagrindiniu tekstu teatro istorijos archyvui išlieka ir prieduose pateiktas išsamus kiekvieno G. Varno mokinio, 2009 m. vaidybos bakalauro studijas baigusio aktoriaus, požiūris į patirtą aktorinės meistrystės ugdymo metodiką ir savo mokytojo taikytų pedagoginių principų reikšmę, kuri užfiksuota išsamiuose interviu apie studijų metus.