Giedrės Muralytės-Eriksonės meno doktorantūros projekto gynimas
- 2020-12-09
- | Naujienos
2020 m. liepos 1 d. 10 val. LMTA apgintas pianistės (koncertmeisteris) Giedrės Muralytės meno doktorantūros projektas „H. Purcello muzikos rekomponavimas ir kūrybos principų realizavimas B. Britteno vokaliniuose cikluose“.
Meno projekto kūrybinės dalies vadovė – doc. dr. Laima Budzinauskienė, tiriamosios dalies vadovė – prof. Irena Uss-Armonienė.
Su meno projekto tiriamąja dalimi ir jos santrauka galima susipažinti LMTA skaitykloje (Gedimino pr. 42, Vilnius).
Liepos 1 d. 10 val.
LMTA Centrinių rūmų Juozo Karoso salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO KŪRYBINĖS IR TIRIAMOSIOS DALIES GYNIMAS
PROGRAMA
Henry Purcell. Dainos iš rinkinio Orpheus Britannicus
Benjamin Britten. Aranžuotos anglų, airių ir prancūzų liaudies dainos
Henry Purcell. Sonata smuikui ir klavyrui g-moll
Benjamin Britten-Henry Purcell. Realizacijos iš rinkinio Orpheus Britannicus
Benjamin Britten. Dainos iš ciklo balsui ir fortepijonui Sechs Hölderlin – Fragmente („Šeši Hölderlino fragmentai“), Op. 61 (ž. F. Hölderlin)
Benjamin Britten. Ciklas balsui ir fortepijonui Winter Words („Žiemos žodžiai“), Op. 52 (ž. T. Hardy)
Benjamin Britten-Henry Purcell. Realizuotas duetas Sound of the Trumpet („Trimito skambesys“)
Solistai:
Laura Latvaitytė-Zaman (sopranas, Vokietija)
Romanas Kudriašovas (baritonas, Didžioji Britanija)
Viktorija Zabrodaitė (fleita)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO GYNIMO TARYBOS PIRMININKAS:
Prof. Donatas Katkus (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
TARYBOS NARIAI:
Prof. Nijolė Ralytė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Prof. Audronė Kisieliūtė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Prof. dr. Martin Boiko (Jazepo Vytuolo Latvijos muzikos akademija)
RECENZENTAI:
Meno projekto kūrybinės dalies – dr. Eglė Kižytė-Ramonienė
Meno projekto tiriamosios dalies – prof. dr. Audronė Žiūraitytė
Anotacija
Darbe siekiama atskleisti įvairią Henry’io Purcello (1659–1695) įtaką originaliems Benjamino Britteno (1913–1976) kūriniams, ištirti Britteno-Purcello realizacijas bei jų koreliaciją su originaliais Britteno ciklais balsui ir fortepijonui Winter Words („Žiemos žodžiai“) op. 52 ir Sechs Hölderlin–Fragmente („Šeši Hölderlino fragmentai“) op. 61. Analizuojant pasirinktus kūrinius teoriniu ir interpretaciniu aspektais, dėmesys koncentruojamas į cikliškumo sampratą bei ciklo struktūros vientisumą. Darbe ištirta realizacijų termino semantika ir, remiantis realizacijų palyginimu su rekompozicijos sąvoka, pagrįstas termino tinkamumas Britteno kūriniams, įžvelgta šio reiškinio įtaka pastarojo kompozitoriaus originaliems ciklams balsui ir fortepijonui. Britteno-Purcello realizacijų Orpheus Britannicus bei Britteno ciklų balsui ir fortepijonui Winter Words („Žiemos žodžiai“) op. 52, Sechs Hölderlin – Fragmente („Šeši Hölderlino fragmentai“) op. 61 analizei pritaikyta darbe susietų mikrotematizmo ir intertekstualumo teorijų sintezė. Remiantis semiotinės ištarties kriterijais bei mikrotematinių darinių analizių įžvalgomis lyginamosios analizės būdu tyrinėtos Britteno-Purcello realizacijų interpretacijos. Darbe siekta interpretacijos sampratą susieti su visumine kūrinio architektonika, nubrėžiant mikrotematizmo teorija grindžiamas interpretacijos gaires.