Giedrės Žarėnaitės-Molenaar meno doktorantūros projekto gynimas
- 2019-12-06
- | Naujienos
2019 m. gruodžio 10–11 d. LMTA bus ginamas smuikininkės Giedrės Žarėnaitės-Molenaar meno doktorantūros projektas „Smuikininko funkcijų kaita griežiant solo ir ansambliuose: atlikimo ir komunikacijos aspektai“.
Kūrybinės dalies vadovė – prof. Ingrida Armonaitė-Galinienė, tiriamosios dalies vadovė – doc. dr. Lina Navickaitė-Martinelli, konsultantė – prof. dr. Rūta Lipinaitytė.
Su meno projekto tiriamąja dalimi ir jos santrauka galima susipažinti LMTA skaitykloje (Gedimino pr. 42, Vilnius).
2019 m. gruodžio 10 d., antradienį, 17 val.
LMTA Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO KŪRYBINĖS DALIES GYNIMAS
PROGRAMA:
Arvo Pärt – Fratres
Wolfgang Amadeus Mozart – Styginių kvartetas Nr. 17, K.458
Sergei Prokofiev – Sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 2, Op. 94a
ATLIKĖJAI:
Ramunė Grakauskaitė (smuikas)
Monika Augulytė (altas)
Gintarė Kaminskaitė (violončelė)
Simona Zajančauskaitė (fortepijonas)
Sebastiaan Molenaar (mušamieji)
2019 m. gruodžio 11 d., trečiadienį, 10 val.
LMTA Juozo Karoso salė (Gedimino pr. 42, Vilnius)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO TIRIAMOSIOS DALIES GYNIMAS
PROJEKTO GYNIMO TARYBOS PIRMININKAS:
Prof. Petras Radzevičius
TARYBOS NARIAI:
Prof. Jonas Tankevičius
Dr. Julian Hellaby
Prof. habil. dr. Leonidas Melnikas
Prof. dr. Rima Povilionienė
RECENZENTAI:
Meno projekto kūrybinės dalies – doc. Gediminas Dačinskas
Meno projekto tiriamosios dalies – prof dr. Audronė Žiūraitytė
Anotacija
Giedrės Žarėnaitės-Molenaar tiriamojo darbo tema – „Smuikininko funkcijų kaita griežiant solo ir ansambliuose: atlikimo ir komunikacijos aspektai“. Inspiracija tyrimui tapo ta aplinkybė, kad griežimas smuiku solo gana reikšmingai skiriasi nuo muzikavimo ansambliuose ir orkestruose. Priklausomai nuo ansamblio sudėties ir paties smuikininko pozicijos (pavyzdžiui, styginių kvartete) muzikas privalo išnaudoti skirtingus smuikavimo aspektus, atsižvelgti į ansamblinio muzikavimo psichologiją. Šiame tiriamajame darbe persipinant meninės praktikos, muzikos atlikimo studijų ir sociologijos mokslo aspektams bei tyrimo metodams, jis tampa tarpdisciplininio meninio tyrimo pavyzdžiu, kurio tikslas – ištirti smuikininko solisto ir smuikininko kaip ansamblio nario profesinės veiklos techninius, socialinius bei atlikėjiškus ypatumus, pagrindžiant smuikininko polifunkcionalumo bei tam tikrų psichologinių žinių, veikiančių meninės veiklos rezultatą, būtinumą.
Iliustracijai panaudotas Majos Djokic paveikslo Violinists fragmentas.