HARPS dalyvavo „Muzikuojančių daktarų“ festivalyje-konferencijoje Suomijoje
- 2014-09-05
- | Naujienos
Smuikininkė, LMTA docentė, projekto „Atlikėjo polifunkcionalumas muzikiniuose, kultūriniuose ir socialiniuose kontekstuose“ vadovė dr. Rūta Lipinaitytė skaitė pranešimą 2014 m. rugsėjo 4–5 d. Suomijos Menų universiteto Sibeliaus akademijoje vykusioje pirmojoje tarptautinėje muzikos atlikimo ir meninių tyrimų konferencijoje-festivalyje „Doctors in Performance“. Konferenciją-festivalį organizavo Sibeliaus akademijos DocMus doktorantūros mokykla. Didelio susidomėjimo sulaukusį renginį vertinti buvo pakviesti ir keli Europos aukštųjų muzikos mokyklų ir konservatorijų asociacijos (AEC) tinklo „Polifonia“ Meninių tyrimų darbo grupės nariai, tarp jų – HARPS koordinatorė, LMTA Doktorantūros skyriaus vedėja Lina Navickaitė-Martinelli.
Dalyvauti konferencijoje buvo kviečiami meninius tyrimus vykdantys atlikėjai – studijuojantys doktorantūroje ar jau įgiję menų daktaro laipsnį. Skirtingai nuo įprastų konferencijų, šiame renginyje galima buvo išgirsti ne tik pranešimus, bet ir su meniniais tyrimais susijusią, pačių dalyvių atliekamą muziką. Rečitaliai, paskaitos-koncertai ir pranešimai skambėjo moderniose kamerinėse Helsinkio muzikos centro salėse. Atskiro paminėjimo verti du kviestiniai konferencijos pranešėjai, kurių paskaitos-koncertai susilaukė ypatingo klausytojų dėmesio: Juilliardo mokyklos profesorius, pianistas Matti Raekallio ir Oksfordo universiteto Magdalenos koledžo dėstytojas, viola da gamba atlikėjas ir vienas senosios muzikos judėjimo autoritetų Laurence’as Dreyfus.
Rūtos Lipinaitytės pranešime „Orkestro koncertmeisteris kaip polifunkcinė figūra“ buvo nagrinėjami smuikininkų-koncertmeisterių vaidmenys, analizuojamos specifinės orkestro gyvenimo situacijos, kuriose ryškiausiai atsiskleidžia koncertmeisterio rolės sudėtingumas ir daugialypiškumas. Buvo nagrinėjama, kokiu būdu ši profesija savyje jungia vadovo, akompaniatoriaus, solisto, pedagogo ar orkestrą reprezentuojančio asmens funkcijas. Pranešime smuikininkė rėmėsi tiek savo asmenine patirtimi,tiek ir įvairių orkestrų koncertmeisterių, kitų orkestro muzikantų bei dirigentų atsakymais į specialiai parengtą klausimyną. Buvo siekiama atskleisti esminį skiriamąjį koncertmeisterio vaidmens ir šių pareigų sudėtingumo šaltinį – polifunkcinį koncertmeisterio profesijos pobūdį.
Parengta vykdant Lietuvos mokslo tarybos finansuojamą (sutarties Nr. MIP-095/2013) kultūrinės plėtros projektą „Atlikėjo polifunkcionalumas muzikiniuose, kultūriniuose ir socialiniuose procesuose“.