Mariaus Baranausko meno doktorantūros projekto gynimas
- 2020-12-09
- | Naujienos
2020 m. birželio 29 d. 11 val. LMTA apgintas kompozitoriaus Mariaus Baranausko meno doktorantūros projektas „Gamelano ir simfoninio orkestrų struktūriniai principai ir komponavimo strategijos“.
Meno projekto kūrybinės dalies vadovas – prof. dr. Rimantas Janeliauskas, tiriamosios dalies vadovas – doc. dr. Mārtiņš Viļums.
Su meno projekto tiriamąja dalimi ir jos santrauka galima susipažinti LMTA skaitykloje (Gedimino pr. 42, Vilnius).
Birželio 29 d. 11 val.
LMTA Centrinių rūmų Juozo Karoso salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO KŪRYBINĖS IR TIRIAMOSIOS DALIES GYNIMAS
PROGRAMA
Trapezium 10 instrumentų
3 Palaiminimai vargonams
Palaiminimai simfoniniam orkestrui
Delta Cephei tamtamui ir violončelei su įgarsinimu
Alrediph tamtamui ir simfoniniam orkestrui (tik partitūra)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO GYNIMO TARYBOS PIRMININKAS:
Prof. dr. Ričardas Kabelis (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
TARYBOS NARIAI:
Prof. Mindaugas Urbaitis (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Prof. Vaclovas Augustinas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Prof. dr. Rima Povilionienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Prof. dr. Martin Boiko (Jazepo Vytuolo Latvijos muzikos akademija)
RECENZENTAI:
Meno projekto kūrybinės dalies – prof. Rytis Mažulis
Meno projekto tiriamosios dalies – prof. dr. Antanas Kučinskas
Anotacija
Mariaus Baranausko tiriamasis darbas „Gamelano ir simfoninio orkestrų struktūriniai principai ir komponavimo strategijos“ atskleidžia pagrindinius orkestro, kaip visuminės struktūros principus bei būdingas orkestrinės muzikos komponavimo strategijas. Išryškinami dviejų skirtingų pasaulio muzikos kultūrų – europinio simfoninio orkestro bei Indonezijos gamelano – struktūriniai principai, atskleidžiamos jų tarpusavio sąveikos galimybės, išryškinami skirtingų kultūrų orkestrinio mąstymo sąlyčio taškai, pritaikymo kompozicinėje praktikoje variantai, patikslinami orkestro kriterijai. Darbas remiasi hipoteze, jog egzistuoja universali orkestro struktūros sistema, kurios pagrindu galima apibūdinti skirtingų kultūrų bei skirtingų tipų orkestrus. Todėl, nepaisant europinio ir gamelano orkestrų skirtingumo, šiuo struktūriniu pagrindu įmanoma rezultatyvi jų tarpusavio sąveika komponavimo aspektu. Tiriamajame darbe apibrėžiami pagrindiniai orkestro struktūriniai elementai, sudaromas visuminis orkestro struktūros modelis. Šio modelio pagrindu nagrinėjama struktūrinių elementų sklaida simfoninėje bei gamelano muzikoje, išskiriami ryškiausi orkestrų tipai ir struktūriniai komponavimo principai. Taip pat atskleidžiamos tyrinėjamų orkestrų sąveikos galimybės, darbo autoriaus kūrinio Alrediph analizės pavyzdžiu pademonstruojamas kompozicinis struktūrinių elementų sąveikos aspektas.