Išplėstinių fleitos galimybių naudojimas interaktyvioje elektroninėje sistemoje


Doktorantas: Kristupas Gikas
Darbo vadovai:

Anotacija

Kristupas Gikas

Šio tyrimo objektas yra fleitos išplėstinių galimybių taikymas interaktyvioje elektroninėje sistemoje. Tiriamajame darbe apibendrinami ir įvertinami iki šiol elektroakustinės muzikos srityje padaryti atradimai, išgryninamos technologinės galimybės, kuriomis šiuo metu yra arba gali būti kuriama elektroakustinė muzika, atskleidžiami elektroakustinio garso techniniai ir kognityviniai aspektai bei technologijų panaudojimo perspektyvos sparčiai kintančioje šiuolaikinės muzikos terpėje. Pristatomi efektyvūs metodai akustinio ir elektroninio garso sinchronizavimui, gilinamasi į akustinio ir elektroninio garsų sąveiką, jų tembrų interakciją. Didelis dėmesys skiriamas išplėstinėms akustinių instrumentų technikoms, jų tipologijai ir pritaikymui interaktyvioje elektroakustinėje sistemoje.

Tyrimo procese bus aiškinamasi, kaip keičiasi elektroakustinės muzikos atlikimo ir kūrimo ypatumai technologijoms užimant vis svarbesnę poziciją, kokios yra elektroakustinės muzikos interpretacinės galimybės, kaip elektroninės kūrybos priemonės keičia šiuolaikinės muzikos atlikimo principus ir interaktyvumo sampratą, kokie efektyviausi elektroakustinio garso klasifikavimo metodai, leidžiantys detalizuoti kompleksiško tembro sandarą, kaip elektroninių kūrybos priemonių pažinimas keičia instrumentalisto performatyvumo kokybę, ir apskritai, kokios yra šiuolaikinės muzikos atlikėjo meninės praktikos, techninės galimybės, instrumentariumo spektras ir bendros elektroakustinės muzikos kūrimo bei atlikimo tendencijos.

Trys tiriamojo darbo skyriai yra fokusuoti į svarbiausius šios temos elementus: pirmajame skyriuje nagrinėjama garso prigimtis, aprašomos išplėstinės fleitos technikos. Antrajame skyriuje detalizuojamas interaktyvumo konceptas ir jo reikšmė elektroakustinėje muzikoje, atskleidžiami kompiuterinės muzikos ypatumai, nagrinėjami K. Stockhauseno, J. Cage, B. Parmegianio, D. Smalley, T. Wisharto, I. Xenakis kūrybos metodai. Trečiajame skyriuje gilinamasi į praktinius atlikimo ypatumus, išplėstinių technikų taikymą interaktyvioje elektroninėje sistemoje, pristatomas darbo autoriaus baigiamojo meno projekto kūrybinis procesas.