Kūrybinis eksperimentavimas versus novatoriškumas kontraboso džiazo kompozicijoje (1970-2020)


Doktorantas: Vytis Nivinskas
Vadovai: prof. Anders Jormin, prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė
Katedra: Džiazo
Numatomas doktorantūros laikotarpis: 2018-2022

Anotacija

Vytis Nivinskas

Vytis Nivinskas

Kokia eksperimento reikšmė muzikoje? Darbo autorius bando suprasti ir palyginti eksperimento fenomeną skirtingose kontekstuose ir suvokti įvairių mokslo/meno eksperimentų rezultatų reikšmę. Kaip mes eksperimentuojame džiazo muzikoje? Siekiama nuosekliai ištirti ryškiausius eksperimentinius ir novatoriškus kontraboso muzikos pavyzdžius pastarųjų penkių dešimtmečių džiazo muzikos kompozicijose.

Šiame darbe yra nagrinėjama ir analizuojama charakteringiausių  eksperimentuojančių džiazo kontrabosistų kūryba ir stilius, bei kitų muzikų kompozicijos, reprezentuojančios eksperimentinę ir novatorišką muziką kontrabosui tiek džiazo, tiek akademinėje plotmėje, tuo pačiu atskleidžiant universalią muzikinę kalbą, panaikinančią ribas tarp muzikos stilių. Įvardinami didžiausi kontraboso novatoriai pasaulio muzikos kontekste ir aptariami reikšmingiausi Lietuvos kontrabosistai. Taip pat atliekamas taikomojo pobūdžio tyrimas, pritaikant teorines žinias apie eksperimentavimą meninėje praktikoje.

Kūrybinę dalį sudarys šio darbo autoriaus sukurtos bei kartu su kitais atlikėjais atliktos džiazo kompozicijos. Kūrybinė ir tiriamojo projektų dalys bus susietos per eksperimentavimą ir novatoriškumą kontraboso muzikoje remiantis daugelio atlikėjų ir kompozitorių pavyzdžiais, sukurtais per pastaruosius 50 metų.

Šis tyrimas turėtų būti aktualus ne tik kolegoms kontraboso atlikėjams, bet ir visiems džiazu, šiuolaikine improvizacija bei kompozicija ar ekspermentavimu muzikoje besidomintiems žmonėms.