Motiejaus Bazaro meno doktorantūros projekto gynimas
- 2017-05-24
- | Naujienos
2017 m. birželio 11–12 dienomis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bus ginamas pianisto Motiejaus Bazaro meno doktorantūros projektas „Neakademinės muzikos atlikimo praktikų taikymas pianisto lavinime“. Meno projekto kūrybinės dalies vadovas – prof. Petras Geniušas, tiriamosios dalies vadovė – prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė. Su meno projekto tiriamąja dalimi ir jos santrauka galima susipažinti LMTA skaitykloje (Gedimino pr. 42). Gynimo posėdžiai vieši, įėjimas laisvas.
Meno doktorantūros projekto kūrybinės dalies gynimas
2017 m. birželio 11 d. 18 val.
DIDŽIOJI SALĖ (Gedimino pr. 42, Vilnius)
KONCERTO PROGRAMA
Paul Hindemith (1895–1963) – Ludus tonalis
1 Praeludium
2 Fuga prima in C: Slow
3 Interludium: Moderate, with energy
4 Fuga secunda in G: Gay
5 Interludium: Pastorale, moderate
6 Fuga tertia in F: Andante
7 Interludium: Scherzando
8 Fuga quarta in A: With energy
9 Interludium: Fast
10 Fuga quinta in E: Fast
11 Interludium: Moderate
12 Fuga sexta in E♭: Quiet
13 Interludium: March
14 Fuga septima in A♭: Moderate
15 Interludium: Very broad
16 Fuga octava in D: With strength
17 Interludium: Very fast
18 Fuga nona in B♭: Moderate
19 Interludium: Very quiet
20 Fuga decima in D♭: Moderately fast
21 Interludium: Allegro pesante
22 Fuga undecima in B (Canon): Slow
23 Interludium: Valse
24 Fuga duodecima in F♯: Very quiet
25 Postludium: Solemn, broad
Meno doktorantūros projekto tiriamosios dalies gynimas
2017 m. birželio 12 d. 11 val.
JUOZO KAROSO SALĖ (Gedimino pr. 42, Vilnius)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO GYNIMO TARYBOS PIRMININKĖ – prof. Rūta Rikterė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, muzika, fortepijonas);
TARYBOS NARIAI: prof. dr. Kerri Kotta (Estijos muzikos ir teatro akademija, humanitariniai mokslai, menotyra, muzikologija), prof. habil. dr. Leonidas Melnikas (LMTA, humanitariniai mokslai, menotyra, muzikologija), prof. Sergejus Okruško (LMTA, muzika, fortepijonas), prof. Aleksandra Žvirblytė (LMTA, muzika, fortepijonas);
RECENZENTAI: doc. Daumantas Kirilauskas (LMTA, muzika, fortepijonas), doc. dr. Lina Navickaitė-Martinelli (LMTA, humanitariniai mokslai, menotyra, muzikologija).
Anotacija
Tiriamajame darbe tyrinėjamas pianisto meistriškumas techninių įgūdžių lavinimo ir muzikinio mąstymo pusiausvyros aspektu. Tyrimo kryptį lėmė suvokimas, jog meistriškumas yra svarbiausia savybė, užtikrinanti dalyvavimą šiuolaikinėje muzikos rinkoje, pateikiančioje vis įdomesnių iššūkių pianistams atlikėjams: kompetencijos ribos bandomos kompozitoriams įtraukiant vis išradingesnes technikas bei išraiškos priemones, inspiruotas ir neakademinėse muzikos kultūrose sutinkamomis idėjomis. Neretai pianistams tenka įsigilinti į savitą stilių, stengtis kuo įtikinamiau bei profesionaliau jį perteikti. Todėl siekiama atskleisti neakademinės muzikos atlikimo praktikų, praturtinančių akademinio pianisto techninius įgūdžius bei muzikinį mąstymą, pagrindžiančių pianisto atlikėjo, dalyvaujančio muzikos rinkoje, universalumo naudą, galimybes.
Problematika nagrinėjama įvairiais aspektais. Siekiant išryškinti pedagogikos galimą inertiškumą, fortepijono meno kultūra apibrėžiama kaip socialinės veiklos sfera, taikant Pierre’o Bourdieu lauko sociologijos apibrėžimą ir terminologiją. Nagrinėjama, kaip kito fortepijoninis repertuaras kanono sampratos ir šiuolaikinės muzikinės rinkos atžvilgiu. Remiantis suformuotu teorijos pagrindu, empiriniais kokybiniais ir kiekybiniais tyrimais, išryškinamos Lietuvos fortepijono pedagogikos vystymosi tendencijos bei nuostatos novatoriškumo aspektu, išsamiau nagrinėjamos pianistų refleksijos universalumo klausimais. Aptariami atlikimui reikšmingi muzikinio mąstymo ir muzikinio garso percepcijos principai, taip pat istoriškai ir idėjiškai susiklosčiusi technikos lavinimo būdų priešprieša bei autoriaus siūlymai taikyti neakademinės muzikos atlikimo praktikų elementus ritmui ir harmonijos įgūdžiams gerinti.
Martyno Aleksos nuotr.