Mykolo Natalevičiaus meno doktorantūros projekto gynimas
- 2015-11-26
- | Naujienos
Gruodžio 8-9 dienomis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bus ginamas kompozitoriaus Mykolo Natalevičiaus meno doktorantūros projektas „Drone stiliaus ir komponavimo aspektai“. Meno projekto kūrybinės dalies vadovas – doc. dr. Ričardas Kabelis, tiriamosios dalies vadovas – prof. dr. Rimantas Janeliauskas. Su meno projekto tiriamąja dalimi ir jos santrauka galima susipažinti LMTA skaitykloje (Gedimino pr. 42).
Meno doktorantūros projekto kūrybinės dalies gynimas
2015 m. gruodžio 8 d. 18 val.
MUZIKOS INOVACIJŲ STUDIJŲ CENTRAS (Gedimino pr. 42, Vilnius)
PERKLAUSOS PROGRAMA
Mykolas Natalevičius (1985)
Asistolija (2015) keturiems analoginiams sintezatoriams, trimitui ir fonogramai
Evolution 2.0. (2014, fragmentas) gyvajai elektronikai
Americium-241 (2015, pasaulinė premjera) simfoniniam orkestrui
Meno doktorantūros projekto tiriamosios dalies gynimas
2015 m. gruodžio 9 d. 14 val.
JUOZO KAROSO SALĖ (Gedimino pr. 42, Vilnius)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO GYNIMO TARYBOS PIRMININKAS – prof. Vaclovas Augustinas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, muzika, kompozicija);
TARYBOS NARIAI: prof. dr. Rubén López Cano (Katalonijos aukštoji muzikos mokykla, humanitariniai mokslai, menotyra, muzikologija), prof. Rytis Mažulis (LMTA, muzika, kompozicija), prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė (LMTA, humanitariniai mokslai, menotyra, muzikologija), prof. Mindaugas Urbaitis (LMTA, muzika, kompozicija);
RECENZENTAI: prof. dr. Antanas Kučinskas (LMTA, muzika, kompozicija), Mārtiņš Viļums (LMTA, humanitariniai mokslai, menotyra, muzikologija).
Anotacija
Meninis tyrimas „Drone stiliaus ir komponavimo aspektai“ yra skirtas XX a. antroje pusėje atsiradusiai eksperimentinės muzikos krypčiai. Drone muzikologinėje literatūroje beveik nėra sistemingai tyrinėtas nors tokiu stiliumi kūrę kompozitoriai (La Monte Youngas, Phillas Niblockas, Charlemagne Palestine’as ir kiti) yra pripažinti ir laikomi reikšmingais novatoriais, jų darbai padarė didelę įtaką šiuolaikinės muzikos raidai.
Šiame tyrime atskleidžiamos drone stiliaus istorinės kilmės prielaidas, muzikinis kontekstas, žymiausių stiliaus atstovų kūrybos spektras ir komponavimo aspektai, remiantis keturiomis garso dimensijomis (aukščiu, trukme, garsumu ir tembru). Tyrimas atliekamas naudojant sisteminę bei lyginamąją analizę ir eksperimentą (pagal atrastus modelius kuriant kūrinius), remiamasi bibliografine informacija, autorių pasisakymais bei lyginamąja spektrogramų analize.
Tyrimo rezultatai padeda sukonkretinti stiliaus ribas, apibrėžti skirtingas estetines gaires, atskleisti esminius kompozicinius aspektus bei suformuoti pagrindinius stiliaus ir komponavimo bruožus. Rezultatai tampa itin aktualūs nuolat plečiantis elektroninės muzikos laukui ir trūkstant sisteminių analizės metodų.