Rūtos Vosyliūtės meno doktorantūros projekto gynimas
- 2018-05-31
- | Naujienos
2018 m. birželio 5-6 dienomis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bus ginamas dainininkės Rūtos Vosyliūtės meno doktorantūros projektas „Fiksuoto ir nefiksuoto muzikinio teksto santykis italų baroko vokalinėje muzikoje: teorija ir atlikimo praktika“
Meno projekto kūrybinės dalies vadovė – prof. Sigutė Stonytė, tiriamosios dalies vadovė – prof. dr. (hp.) Gražina Daunoravičienė.
Su meno projekto tiriamąja dalimi ir jos santrauka galima susipažinti LMTA skaitykloje (Gedimino pr. 42).
Meno doktorantūros projekto kūrybinės dalies gynimas
2018 m. birželio 5 d. 19 val.
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmų Didžioji renesansinė salė (Katedros a. 4)
Baroko muzikos koncerto „Dramma da Capo“ programa:
A.Vivaldi oratorija Juditha Triumphans (1716), arija Matrona inimica
N. Porpora opera Angelica (1720), arija Bella diva d‘amor
L. Vinci opera Semiramide riconosciuta (1729), arija In braccio a mille furie
N. Jommelli opera L‘Olimpiade (1761), arija Superbo di me stesso
A. Scarlatti opera Penelope la casta (1696), arija Piu’ non credo
L. Vinci opera La Rosmina fedele (1725), arija Vuol tornare
L. Leo opera Demofoonte (1735), arija Se tutti i mali miei
A. Scarlatti opera Griselda (1720), arija Figlio tiranno
G. M. Orlandini opera Nero (1723), arija Muore il cigno
Meno doktorantūros projekto tiriamosios dalies gynimas
2018 m. birželio 6 d. 10 val.
LMTA Juozo Karoso salė (Gedimino pr. 42, Vilnius)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO GYNIMO TARYBOS PIRMININKĖ:
Prof. Asta Krikščiūnaitė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, muzika W300, dainavimas)
TARYBOS NARIAI:
Prof. dr. Audronė Žiūraitytė (LMTA, humanitariniai mokslai, menotyra 03H, muzikologija)
Prof. dr. Jonas Bruveris (humanitariniai mokslai, menotyra 03H, muzikologija)
Doc. Liudas Norvaišas (LMTA, muzika W300, dainavimas)
Romina Basso (Pezaro G. Rossini valstybinė konservatorija, muzika, dainavimas)
RECENZENTĖS: dr. Saulė Šerytė (LMTA, dainavimas), doc. dr. Laima Budzinauskienė (LMTA, humanitariniai mokslai, menotyra muzikologija)
Anotacija
Rūtos Vosyliūtės tiriamojo darbo tema – „Fiksuoto ir nefiksuoto muzikinio teksto santykis italų baroko vokalinėje muzikoje: teorija ir atlikimo praktika“ – baroko muzikoje atskleidžia dalinai arba nepilnai notografiškai fiksuoto muzikinio teksto fenomeną. Šiame darbe remiamasi moderniais XX a. tekstologijos mokslo tyrimais, iškeliančiais naują požiūrį į tekstą – kaip ženklais fiksuojamą notografiją ir muzikos akustinę formą. Siekiama susisteminti ir aktualiai interpretuoti italų baroko fiksuoto ir nefiksuoto muzikinių tekstų techniškąsias instrukcijas, atskleisti ir įprasminti vokalinės technikos sąsajas su verbalinio teksto, afektų teorijos, retorinių situacijų sąlygotumu bei kritiškai įvertinti baroko atlikimo praktikos teorijų autorių bei atlikėjų-virtuozų įsteigtas improvizacinio meno tradicijas vokalinės technikos raidos požiūriu. Tyrimų tikslas – istorinių baroko vokalinės technikos šaltinių studijų pagrindu atskleisti arijos da capo, kaip fiksuoto ir nefiksuoto XVII a. pabaigos – XVIII a. italų muzikinio teksto, specifiškumą. Šio žanro vystymosi etapų pagrindu siekiama išanalizuoti vokalinės ornamentikos – trumpųjų ir ilgųjų vokalinių pagražinimų – kaitą. Tyrimo metu buvo keliamas tikslas transkribuoti skirtingų italų kompozitorių įvairius afektus išreiškiančias arijas da capo.