2015 m. rugsėjo 30–spalio 2 dienomis Gente (Belgija) veikiančiame Orfėjo institute vyko septintasis „Orfėjo tyrimų festivalis“ – kasmetinis šiame institute vykdomų meninių tyrimų, muzikos ir idėjų pristatymas. Pranešimų, rečitalių ir eksperimentinės raiškos formomis menininkai tyrėjai iš viso pasaulio pristatė dinamišką ir įvairialypę muzikos srities meninių tyrimų panoramą. Kaip visuomet, įdomu buvo susipažinti su paties Orfėjo instituto „ORCiM“ tyrimų centre vykdomais meniniais tyrimais. Savo projektus pristatė penkių šiuo metu institute vykdomų meninių tyrimų projektų-klasterių vadovai ir tyrėjai. Pianistės, muzikologės Catherine Laws pasirodymas-pranešimas atspindėjo jos vadovaujamo projekto „Atlikimas, subjektyvumas ir eksperimentavimas“ tematiką, filosofė ir menininkė Kathleen Coessens paskaita ir „gyvu“ dalyvavimu meno kūrinio gimime pristatė atlikimą ir kompoziciją jungiantį projektą „Muzikos tiriamosios eksperimentinės praktikos“. Visuomet įdomius tyrimus vykdo pianistas Paulo de Assis, šiuo metu dėmesį sutelkęs ties Europos mokslo tarybos finansuotu penkerių metų projektu „Tyrinėjant naujus muzikos atlikimo kelius XXI amžiuje“. Festivalio puošmena tapo skrupulingai ir išradingai parengtas projekto „Atlikimas, praktiškai tiriantis eksperimentinio kompozitoriaus palikimą“ (vadovas – pianistas, Orfėjo instituto meno doktorantūros programos „DocARTES“ koordinatorius Lukas Vaesas) pristatymas. Institutas neabejotinai didžiuojasi ir projektu „Retorika, technologija ir atlikimas, 1750–1830“, kuriam vadovauja į Gentą šiuo tikslu atvykęs ryškus atlikėjas istoriniais klavyrais Tomas Beghinas. Šių metų festivalio „reziduojantis menininkas“ buvo „Niujorko mokyklai“ atstovaujantis kompozitorius Christianas Wolffas, kuris prieš festivalį surengė ir meistriškumo kursus.Daugiau informacijos – instituto tinklalapyje.