Ugnės Antanavičiūtės-Kubickienės meno doktorantūros projekto gynimas
- 2019-12-06
- | Naujienos
2019 m. gruodžio 11–12 d. LMTA bus ginamas pianistės (kamerinis ansamblis) Ugnės Antanavičiūtės-Kubickienės meno doktorantūros projektas „Atlikimo darna mišrios sudėties ansambliuose“.
Kūrybinės dalies vadovė – doc. dr. Indrė Baikštytė, tiriamosios dalies vadovė – prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė.
Su meno projekto tiriamąja dalimi ir jos santrauka galima susipažinti LMTA skaitykloje (Gedimino pr. 42, Vilnius).
2019 m. gruodžio 11 d., trečiadienį, 17.30 val.
LMTA Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO KŪRYBINĖS DALIES GYNIMAS
PROGRAMA
Carl Reinecke (1824–1910) – Trio klarnetui, altui ir fortepijonui A-dur, op. 264 (1903). Dalys:
Moderato (Allegro)
Intermezzo (Moderato)
Legende (Andante)
Finale (Allegro moderato)
Ugnė Giedraitytė (g. 1984) – „Au-dessus“ balsui, klarnetui, altui ir fortepijonui (Kūrinio premjera, 2019)
Leo Smit (1900–1943) – Trio klarnetui, altui ir fortepijonui (1938)
Sergej Prokofjev (1891–1953) – Uvertiūra Hebrajų temomis klarnetui, styginių kvartetui ir fortepijonui c-moll, Op. 34 (1919)
2019 m. gruodžio 12 d., ketvirtadienį, 10 val.
LMTA Juozo Karoso salė (Gedimino pr. 42, Vilnius)
MENO DOKTORANTŪROS PROJEKTO TIRIAMOSIOS DALIES GYNIMAS
PROJEKTO GYNIMO TARYBOS PIRMININKAS:
Prof. Rimantas Armonas
TARYBOS NARIAI:
Prof. Jurgis Karnavičius
Dr. Julian Hellaby
Prof. habil. dr. Leonidas Melnikas
Prof. habil. dr. Gražina Daunoravičienė
RECENZENTAI:
Meno projekto kūrybinės dalies – prof. Audronė Pšibilskienė
Meno projekto tiriamosios dalies – doc. dr. Lina Navickaitė-Martinelli
Anotacija
Ugnės Antanavičiūtės-Kubickienės tiriamasis darbas „Atlikimo darna mišrios sudėties ansambliuose“ atskleidžia kintantį požiūrį į ansamblį ir išryškina atlikimo problemas, sietinas su fundamentalia darnos kategorija. Tyrimui plėtoti pasirinkta probleminė perspektyva atveria specifinių atlikimo užduočių, trikdžių, gebėjimų ir galimybių kompleksą. Darnos paradigma faktiškai aprėpia visus būtinus aspektus, reikalingus tiek atlikimui, tiek ir ansamblinio muzikavimo analizei bei vertinimui. Tiriamojo darbo tikslas yra atskleisti mišraus ansamblio proceso specifiką ir trikdžius, ansamblinės darnos kategoriją nagrinėjant ekspresijos ir sinchronizacijos aspektais. Ekspresijos ir sinchronizacijos aspektai išryškina ansamblio atlikimo ypatumus, apimančius ne tik ekspresyvų atlikimą (garso kokybė, tembras, dinamikos įvairovė ir t. t.), vertikalų ansamblio sutapimą, bet ir kelių žmonių užmojį bei galimybes bendradarbiauti, komunikuoti, siekti emocinio kelių žmonių sambūvio. Tyrime buvo jungiami du retai kartu nagrinėjami ekspresijos ir sinchronizacijos dėmenys. Darbo plėtotei buvo svarbi muzikologijos, atlikimo studijų ir meninių tyrimų prieigų bei praktinės patirties sąveika, taip pat darbo autorės-pianistės-ansamblių narės praktinės įžvalgos. Darbe pateikiamas autorės sukurtas originalus ansamblio narių komunikavimo modelis ir jo taikymo praktikoje analizė.